Πάσχα 2023: Πώς διαμορφώθηκαν οι online αγορές καταναλωτών

Marketplace
Apr 20, 2023

Πάσχα 2023: Αύξηση της μέσης τιμής του καλαθιού κατά 16,65% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, κατέγραψε την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών για το πάσχα 2023 με αύξηση της μέσης τιμής του καλαθιού στις online αγορές. Κατά την περίοδο πριν το Πάσχα (1-16/4/2023) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (9-24/4/2022) και σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν, ο παραγόμενος τζίρος των καταστημάτων στο Skroutz Marketplace για την εξεταζόμενη περίοδο σημείωσε αύξηση κατά 12,76% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Αυξηση παρουσιάζει και η μέση τιμή του καλαθιού του καταναλωτή αγγίζοντας τα 60€ σχεδόν, αύξηση της τάξεως του 16,65% εν συγκρίσει με πέρυσι. Την ίδια στιγμή σημαντικά αυξήθηκε και ο αριθμός των παραγγελιών, αγγίζοντας το 40,52% σε σύγκριση με το 2022, που πραγματοποιήθηκαν μέσω Skroutz.

Γεγονός που σκιαγραφεί την τάση των καταναλωτών να στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς τις online αγορές. Σε ότι έχει να κάνει με το shopping on-the-go, τα στοιχεία δείχνουν ότι  περισσότεροι καταναλωτές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ψώνια μέσω εφαρμογών. Πιο συγκεκριμένα, αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των επισκέψεων στο skroutz app με ποσοστό 67%. Την ίδια στιγμή οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με την περσινή πασχαλινή περίοδο.

Κατηγορίες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον

Αναφορικά με τις κατηγορίες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση στις λευκές συσκευές. Πιο συγκεκριμένα, η λίστα με τις top 10 κατηγορίες εμπεριέχει:

  • Πλυντήρια Ρούχων
  • Πλυντήρια Πιάτων
  • Ψυγεία
  • Κουζίνες & Φούρνοι
  • Εστίες Κουζίνας
  • Οικιακά Κλιματιστικά Inverter
  • Τηλεοράσεις
  • Απορροφητήρες Κουζίνας
  • Επεξεργαστές
  • Μνήμες RAM

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αύξησης πωλήσεων αποτελεί η κατηγορία “Πλυντήρια ρούχων” που σημείωσε και τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2022 αγγίζοντας το 800% σχεδόν.

Τρόποι πληρωμής και παράδοσης που προτιμήθηκαν

H μεγαλύτερη online αγοραστική κίνηση σημειώθηκε τη Δευτέρα 03 Απριλίου, μια εβδομάδα ακριβώς πριν την Μεγάλη εβδομάδα. Γεγονός που καταδεικνύει ότι τα ψώνια της τελευταίας στιγμής, μετατρέπονται και σε online συνήθεια. Τέλος, πάνω από 2.000 παραγγελίες έγιναν με το πρόγραμμα “Δόσεις για όλους” (Buy Now, Pay Later) που προσφέρει η Skroutz. Με τη μέση παραγγελία στην περίπτωση αυτή να αγγίζει τα 400€. Ενώ οι καταναλωτές που επέλεξαν το Google Pay ως τρόπο πληρωμής πραγματοποίησαν αγορές αξίας 45€ κατά μέσο όρο.


Στο ίδιο μοτίβο αυξητικής τάσης και τα στοιχεία που αφορούν στις προσφερόμενες υπηρεσίες παράδοσης.  Οι χρήστες επέλεξαν την υπηρεσία Express Delivery με ποσοστό αύξησης στο 182,62%. Την ίδια στιγμή οι παραγγελίες που διαχειρίστηκε η μεταφορική Skroutz Last Mile, αυξήθηκαν κατά 86% σε σχέση με το 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι για σχεδόν 3.000 παραδόσεις οι χρήστες προτίμησαν την παραλαβή από το κατάστημα. Μία νέα υπηρεσία που χαίρει μεγάλης ανταπόκρισης μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Σχετικά Άρθρα
Skroutz-Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2023: Αύξηση μέσου καλαθιού κατά 24,44%
Data
Sep 14, 2023

Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2023: Αύξηση μέσου καλαθιού κατά 24,44%

Το υψηλότερο μέσο ποσοστό έκπτωσης σημειώθηκε στις οικογένειες κατηγοριών Μόδα, Παιδικά-Βρεφικά και Τεχνολογία.
Skroutz-Skroutz: Σου φέρνει τη μόδα και αναλύει πως διαμορφώνονται οι online αγορές στη συγκεκριμένη κατηγορία
Data
Jul 13, 2023

Skroutz: Σου φέρνει τη μόδα και αναλύει πως διαμορφώνονται οι online αγορές στη συγκεκριμένη κατηγορία

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, αναλύει και δημοσιεύει την online αγοραστική κίνηση για τη συγκεκριμένη κατηγορία, από τις αρχές του 2023 μέχρι και σήμερα. Σύμφωνα με τα δεδομένα που προκύπτουν, στο διάστημα αυτό πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από μισό εκατ. αγορές σε είδη μόδας. 
Όλα τα άρθρα