Behind the scenes με την ομάδα του νέου Skroutz Feed

Teams
Sep 19, 2023

To Skroutz Feed είναι η νέα, προσωποποιημένη αρχική σελίδα του Skroutz. Το feed αυτό, μέσω μιας πολύπλοκης αλλά συναρπαστικής διαδικασίας, “σερβίρει” το κατάλληλο περιεχόμενο στους εκατομμύρια χρήστες μας. Κάνοντας έτσι την αρχή μιας social shopping εμπειρίας στην πλατφόρμα μας. Η ομάδα που ασχολήθηκε με το project μας μιλάει για τα challenges που αντιμετώπισαν και τις ευκαιρίες που προέκυψαν.

Πώς όμως ξεκίνησαν όλα;

Ξέραμε οτι το Skroutz, με τα εκατομμύρια προϊόντα που διαθέτει, μπορεί να καλύψει και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή. Πιστεύουμε ωστόσο, ότι αυτό δεν είναι πάντα αρκετό για να διευκολύνουμε τον εκάστοτε user να εντοπίσει αυτό που χρειάζεται γρήγορα και αποτελεσματικά.

Θέλαμε να “χτίσουμε” ένα μέρος όπου οι χρήστες θα ανακαλύπτουν καινούργιο περιεχόμενο, είτε αυτό δημιουργείται από το ίδιο το Skroutz, είτε από άλλους χρήστες.
– Γιάννης Μακρίδης, Lead Product Manager 

Έτσι, το να φέρουμε έξυπνες και στοχευμένες προτάσεις στον κάθε πελάτη μας σύμφωνα με τα δικά του “θέλω”, μέσα από ένα βοηθητικό interface, ήταν μονόδρομος.

Η νέα αρχική σελίδα του Skroutz, είναι πρακτικά ένα προσωποποιημένο feed με μια μεγάλη ποικιλία εύχρηστων posts, όπου ο κάθε χρήστης μπορεί να εντοπίσει ιδέες και προτάσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του.
– Έλενα Καζία Μπατμά, Product Manager

Προβληματιστήκαμε αρκετά με το πώς θα μπορούσαμε να φέρουμε το πιο σχετικό προς τον κάθε χρήστη και φρέσκο περιεχόμενο καθημερινά, σε μια ενιαία και ενδιαφέρουσα σελίδα.

Αρχικά ορίσαμε τα βασικά journeys του εκάστοτε user. Αυτό το κάναμε με προτάσεις βάσει των αναγκών του, των ενδιαφερόντων του και της αγοραστικής του συνήθειας, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί μέσα στην πλατφόρμα μας.

Το σημαντικότερο όμως ήταν ότι δημιουργήσαμε “έξυπνους” recommenders, ώστε να μπορούν οι προτάσεις που θα βλέπουν οι χρήστες στην αρχική τους σελίδα, να αντανακλούν τα πραγματικά τους ενδιαφέροντα.
– Ανδρέας Λουπασάκης, Principal Engineer & Team Leader

Ποια ήταν τα μεγαλύτερα challenges;

Διαχείριση και υπολογισμός μεγάλων δεδομένων
Έπρεπε να διαχειριστούμε έναν τεράστιο όγκο δεδομένων, κάθε δευτερόλεπτο, ώστε όταν κάποιος χρήστης επισκέπτεται την αρχική του σελίδα, να εμφανίζεται νέο περιεχόμενο.
Με εκατομμύρια προϊόντα και χρήστες να κάνουν interact και να δημιουργούν σήματα, αυτό έπρεπε να γίνεται σε ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα. Έτσο ώστε, όταν κάποιος επισκέπτεται την νέα προσωποποιημένη αρχική του σελίδα, να βλέπει νέο content κάθε φορά, εύκολα και γρήγορα.

Σωστή ποικιλία και διαφοροποίηση
Πώς κρατάς τους χρήστες engaged και πώς τους κάνεις να απολαμβάνουν την αρχική τους σελίδα και να επιστρέφουν ξανά και ξανά; Με τη σωστή ποικιλία, με διαφορετικά θέματα και διαφορετικά σήματα. Έπρεπε να σκεφτούμε πώς θα συνδυάζονται οι προτάσεις αυτές αρμονικά, πώς θα εναλλάσονται διαφορετικά είδη από post formats (video, εικόνες, άρθρα κλπ) με έναν τρόπο που θα φαίνεται seamless στον χρήστη.

Φρέσκο περιεχόμενο κάθε μέρα για κάθε χρήστη
Τι θα δείξουμε; Μέχρι τότε είχαμε μάθει να παράγουμε λίγα και καλά κομμάτια περιεχομένου. Τώρα έπρεπε να βγούμε στην μαζική παραγωγή. 3 βίντεο το μήνα; Όχι. 300! Σαν έχεις ένα περιοδικό για κάθε χρήστη. Οπότε ένα μεγάλο μας challenge ήταν να βρούμε εύκολους και γρήγορους τρόπους να δημιουργούμε αυτό το περιεχόμενο.

Ξεκινήσαμε πειραματικά, μάθαμε πώς να παράγουμε εκατοντάδες διαφορετικά βίντεο το μήνα και δημιουργήσαμε πριν ακόμα βγούμε live μερικές χιλιάδες προτάσεις shop the look, οδηγους αγοράς και video, καθώς και θεματικά hubs.
– Άρτεμις Ανδρουτσοπούλου, Merchandising Lead

What comes next?

skroutz feed

Θέλουμε να γυρίσουμε το μικροφώνο στην κοινότητα του Skroutz ώστε οι χρηστες μας να μπορούν να μοιραστούν την αγοραστική τους εμπειρία με κάθε τρόπο. Με μια αξιολόγηση, μια συζητηση, ενα βιντεο ή ακόμα και ενα κειμενο τους. Ποιος καλύτερος τρόπος να μάθεις και να εμπνευστείς από ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα με σενα;

Δίνουμε λοιπόν τη δυνατότητα σε χρήστες να μοιραστούν την εμπειρία και τη γνώση τους για ένα προϊόν, μία κατηγορία ή οτιδήποτε μπορεί να φέρει αξία σε άλλους χρήστες. Να αναδειχθούν μεσα από την κοινότητα του Skroutz και φυσικά να επιβραβευθούν γι’ αυτο.

Για αυτό αναπτύξαμε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης ειδικά για creators που εξελίσσεται διαρκώς! Από 01/09/2023, οι χρήστες που δημιουργούν βίντεο για εμάς επιβραβεύονται είτε για το πλήθος των νέων views που συγκεντρώνουν είτε με ποσοστά επί των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω αυτών. Περισσότερες πληροφορίες για το τρέχον πρόγραμμα επιβράβευσης εδώ.

Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ακόμα ισχυρότερο community και να δώσουμε στους χρήστες μας μια προσωποποιημένη και γεμάτη έμπνευση εμπειρία αγορών, πλούσια σε περιεχόμενο. Να δημιουργήσουμε λοιπόν το μεγαλύτερο social shopping community!

Διάβασε περισσότερα για το Skroutz εδώ.